Mag ik me even voorstellen?

Wie ben ik?

Mijn naam is Christiaan Buitink, ik ben getrouwd met Mariska en samen hebben we een zoontje genaamd Ezra. Oorspronkelijk ben ik opgegroeid in Emmeloord, dus in het noorden van het Flevoland.

Wat heb ik gedaan?

In 21 augustus 2022 ben ik hier in de gemeente bevestigd als predikant. Nadat ik eerst zeven jaar predikant ben geweest in Klaaswaal (een dorpje middenin de Hoeksche Waard onder Rotterdam). Ik heb daarvoor gestudeerd in Utrecht en Amsterdam, waarbij ik met het oog op de catechisatie en ander gemeentewerk ook mijn eerstegraads onderwijsbevoegdheid heb gehaald.

Verlangen

Het is mijn verlangen jongeren en ouderen te bereiken met het evangelie. Om vandaag de dag door middel van spreken en handelen iets te laten zien van het Koninkrijk van God. Hoe geweldig het is te leven uit de genade door de Heere Jezus en wat het betekent ons te laten leiden door de Heilige Geest van God.

Ik begrijp dat dit grote woorden zijn, maar tegelijk zie ik vandaag de dag ontzettend veel leegte en een verlangen naar vervulling en betekenis. Ik ben er vast van overtuigd dat die vervulling alleen bij God te vinden is.

Daarom hoop ik de komende periode met u en jou op te lopen te midden van vreugde en verdriet. Om samen te zoeken naar wat de Heere God ook u en jou vandaag de dag belooft en wil geven. Schroom dus niet contact met mij op te nemen, want graag ga ik met u en jou in gesprek. Hopelijk weet u mij te vinden!

Ds. Buitink
Dorpsstraat 27