Sponsorkind woord en daad

Geachte gemeenteleden,

Mag Ik u voorstellen: Ruth Souti Mondol uit Bangladesh, jarenlang het sponsorkind van onze gemeente via Woord en Daad. Inmiddels is Ruth 22 jaar en moet het sponsorprogramma verlaten. De partnerorganisatie van Woord en Daad in Bangladesh geeft Ruth andere mogelijkheden om haar studie af te ronden. Wij wensen haar Gods zegen toe.

Als Diaconie kregen wij van Woord en Daad, het verzoek om opnieuw een sponsorkind voor onze rekening te nemen. Dit is ons nieuwe sponsorkind: Steeve Laguerre uit Haïti. Steeve is geboren op 7 april 2015. Hij woont met zijn moeder Roselaine, zijn broer en zus in een huisje van golfplaten met twee kamers. Volgens informatie van de partnerorganisatie in Haïti is Steeve een actieve, vrolijke en gevoelige jongen. Zijn grote hobby is voetbal. Zijn moeder is “farmer” maar haar inkomen is niet genoeg om haar gezin te onderhouden. De omgeving waar Steeve woont is niet ideaal: rotsachtige wegen en behoorlijk vervuild. Steeve moet 20 minuten lopen om naar school te gaan.

Wij zijn als diaconie dankbaar dat wij de mogelijkheid en de middelen hebben om Steeve te helpen om meer uitzicht op een goede toekomst te hebben. Als diaconie zullen wij u informeren wanneer wij informatie krijgen van Steeve.

Namens de Diaconie, Ad Jonkers

Kerkdiensten